Nordic Surface Group förvärvar B Krafft Måleri AB

PRESSMEDDELANDE FRÅN NORDIC SURFACE GROUP 2020-11-26

Vi förstärker återigen vår position inom ytskiktsbranschen när vi nu avtalat om att förvärva B Krafft Måleri AB. Genom tidigare förvärv har Nordic Surface Group (”NSG” eller ”Gruppen”) redan en stark position i södra och mellersta Sverige, och med förvärvet av B Krafft Måleri AB förstärker vi nu våra marknadsandelar i, och kring, Örebro.

B Krafft Måleri AB är ett företag med en över 100 år lång historia, som bedriver måleri och färghandel i centrala Örebro. Deras breda kompetens gör att de kan ta sig an alla typer av måleriuppdrag och de har resurser för både små och stora projekt.

”Vi välkomnar B Krafft Måleri AB och ser fram emot att addera deras kompetenser och resurser till vår grupp”, säger Jonas Danielsson, VD och koncernchef i NSG. ”Vi etablerar oss allt mer på marknaden och tar nu ytterligare kliv mot vårt mål att bli Sveriges ledande ytskiktsföretag.”

För att stärka Kraffts framtid och skapa långsiktig trygghet för de anställda så känns detta som ett självklart steg, och vi ser fram emot att förstärka en redan stark företagsgrupp” säger Mikael Bascuas, VD Krafft Måleri AB.

Affären kommer att fullbordas torsdag 26/11 2020. För mer information, vänligen kontakta:

VD NSG

NSG, Nordic Surface Group, är Sveriges näst största företagsgrupp inom ytskiktstjänster och består av lokalt ledande företag med drivna entreprenörer och starka varumärken. Gruppen bildades i maj 2020 och har som målsättning att bli en rikstäckande marknadsledare som kan erbjuda både större och mindre kunder konkurrenskraftiga tjänster inom främst måleri, golv, plattsättning och fasad.

Gruppen har idag ca 700 medarbetare och omsätter ca 930 mkr, främst i Södra Sverige och Stockholmsområdet. Största ägare i NSG är Capillar Equity, ett nordiskt investmentbolag som investerar i mindre och medelstora bolag i Norden för att genom tillväxt, lönsamhetsförbättring och ökad professionalism utveckla dem till ledande inom sin bransch.

B Krafft Måleri AB bedriver måleri och färghandel i centrala Örebro. Deras breda kompetens gör att de kan ta sig an alla typer av måleriuppdrag och de har resurser för både små och stora projekt. Företaget har ca. 80 anställda.

Stoby Måleri är ett familjeföretag som startades 1969 av målarmästare Göran Olsson och Gittan Olsson, i deras hem i Stoby utanför Hässleholm. Idag drivs företaget av deras tre söner, Stefan, Peter och Rickard och Stoby finns numera på flertalet orter runtom i Skåne, Småland och Halland. Med sina tolv hantverkskontor och cirka 375 medarbetare är företaget idag södra Sveriges största ytskiktsbolag med fokus på underhållsmåleri.