Pressmeddelande 2020-11-04

Nordic Surface Group förvärvar Vaksala Måleri AB

Nordic Surface Group (”NSG” eller ”Gruppen”) förstärker återigen sin position inom ytskiktsbranschen när de nu avtalat om att förvärva Vaksala Måleri AB.

Genom tidigare förvärv har NSG redan en stark position i framförallt Stockholm och södra Sverige, och med förvärvet av Vaksala Måleri AB intas nu marknadsandelar även i, och kring, Uppsala. Vaksala Måleri AB startades i Uppsala 2006, och omsätter cirka 30 mkr. Mattias Åhrman, och hans 30 medarbetare, har målsättningen att bedriva det bästa kvalitetsarbetet inom måleribranschen med en ständigt hög nöjdkundgaranti.

Vi välkomnar Vaksala Måleri AB och ser fram emot att addera deras kunskap och erfarenhet till vår grupp”, säger Jonas Danielsson, VD och koncernchef i NSG. ”Vi etablerar oss allt mer på marknaden
och tar nu ytterligare kliv mot vårt mål att bli Sveriges ledande ytskiktsföretag.

Affären kommer att fullbordas per dagens datum. För mer information, vänligen kontakta:

VD, NSG

NSG, Nordic Surface Group, är Sveriges näst största företagsgrupp inom ytskiktstjänster och består av lokalt ledande företag med drivna entreprenörer och starka varumärken. Gruppen bildades i maj 2020 och har som målsättning att bli en rikstäckande marknadsledare som kan erbjuda både större och mindre kunder konkurrenskraftiga tjänster inom främst måleri, golv, plattsättning och fasad.

Gruppen har idag ca 700 medarbetare och omsätter ca 930 mkr, främst i Södra Sverige och Stockholmsområdet. Största ägare i NSG är Capillar Equity, ett nordiskt investmentbolag som investerar i mindre och medelstora bolag i Norden för att genom tillväxt, lönsamhetsförbättring och ökad professionalism utveckla dem till ledande inom sin bransch.

Stoby Måleri AB är ett familjeföretag som startades 1969 av målarmästare Göran Olsson och Gittan Olsson, i deras hem i Stoby utanför Hässleholm. Idag drivs företaget av deras tre söner, Stefan, Peter och Rickard och Stoby finns numera på flertalet orter runtom i Skåne, Småland och Halland. Med sina tolv hantverkskontor och cirka 375 medarbetare är företaget idag södra Sveriges största ytskiktsbolag med fokus på underhållsmåleri.