Pressmeddelande 2020-09-23

Nordic Surface Group fortsätter förvärva

Nordic Surface Group (”NSG” eller ”Gruppen”) har genom Stoby Måleri AB (Stoby) avtalat om ett inkråmsförvärv av Daniels Måleri i Varberg AB.

NSG har ambitionen att bli Sveriges ledande ytskiktsföretag, och har redan nått en ledande position i Stockholm och södra Sverige. Nu breddar vi vår marknad ytterligare genom Stobys inkråmsförvärv av Daniels Måleri i Varberg AB.

"Vi är glada över att kunna knyta oss an Daniel Carlsson och hans duktiga kollegor. Deras kompetens och kundkännedom i området kommer vara mycket värdefull för oss. Nu tar vi ytterligare ett kliv till att etablera oss i Halland, där vi sedan tidigare finns i Halmstad och Falkenberg."

Stefan Olsson, VD Stoby Måleri AB.

"Vi ser fram emot att bli en del av Stoby, att ha deras organisation i ryggen kommer ge oss stabilitet och styrka. På sikt hoppas vi kunna växa tillsammans med Stoby, och även NSG."

Daniel Carlsson, ägare Daniels Måleri i Varberg AB

Vid frågor kontakta:

Stefan Olsson
VD, Stoby Måleri AB
Telefon: 070- 992 85 15

Daniel Carlsson
Ägare, Daniels Måleri i Varberg AB
Telefon: 0704-94 55 57

NSG, Nordic Surface Group, är Sveriges näst största företagsgrupp inom ytskiktstjänster och består av lokalt ledande företag med drivna entreprenörer och starka varumärken. Gruppen bildades i maj 2020 och har som målsättning att bli en rikstäckande marknadsledare som kan erbjuda både större och mindre kunder konkurrenskraftiga tjänster inom främst måleri, golv, plattsättning och fasad. Gruppen har idag ca 670 medarbetare och omsätter cirka 900 mkr, främst i Södra Sverige och Stockholmsområdet.

Största ägare i NSG är Capillar Equity, ett nordiskt investmentbolag som investerar i mindre och medelstora bolag i Norden för att genom tillväxt, lönsamhetsförbättring och ökad professionalism utveckla dem till ledande inom sin bransch.

Följande bolag ingår sedan tidigare i NSG:

Bruske Måleri, Stockholm
Ett av Stockholms äldsta och mest renommerade måleriföretag med fokus på underhållsmåleri. Ca 60 medarbetare.

Stoby, södra Sverige
Ett av södra Sveriges största ytskiktsbolag med fokus på främst underhållsmåleri men även plattsättning, golv, kök och bad. Stoby har hantverkskontor på flertalet orter runtom i Skåne, Småland och Halland, samt butik och huvudkontor i Hässleholm. Cirka 400 medarbetare.

Ekbladhs Måleri, västra Skåne
Västra Skånes ledande ytskiktsbolag med fokus på entreprenader inom måleri, plattsättning, golv och fasadarbete. Cirka 100 medarbetare.

Prefire Syd AB, Löddeköpinge
Erbjuder tjänster inom bland annat brandskyddsmålning och brandskyddskonsultation.

Målerimetoder, Stockholm
Utför måleriarbeten till företag, organisationer, förvaltningar och privatpersoner i Stockholmsområdet. Cirka 80 medarbetare.